Sunday, May 13, 2012

End of Part Two

Bismillahirrahmanirrahim

okay, finally, am return back to this blog. Actually ngeri nak bukak, almaklum, sepesen je rupa. Benda yang nak dipost ni pun sama dengan entry yang sebelum ni. Senang cerita 6-8 bulan sekali update. Oh, gementarnya nak kata macamtu (#$@%&). Fine, sem 2 aku dah berakhir. Upcoming june, will be my next sem 3. Result haritu Alhamdulillah masih diizinkan Allah untuk merasa title DL. Tapi really disappointed with my BEL. Grade macam tak blajar dalam kelas. As my SPM, dia drop. Macam orang naik gelongsor ada minyak pelincir. Okay drop GILA. Fine, taknak ulang. But, am really grateful with that result, even tak naik tak turun. Betul-betul kekalkan prestasi namanya tu.

Sem 2 ni aku bersyukur, sebab ape? Makin ramai kawan. Kawan yang masa sem 1 yang boleh dikatakan boleh jadi sampai sem 6 baru boleh tegur, now dah jadi study-mate. Thanks wana, aku tak rasa aku boleh berkawan kalau takde kau. Honestly, aku masa sekolah tersangatlah teruk. Nak berkawan payah. But now, dah dapat! Tapi kawan lelaki laaa.. kadang-kadang kawan dengan diorang ni, macam-macam orang kata kat belakang kot. But for me, they are really best! Aku ada prof madya, tom (YAM), Pes, Si Te, dato'. Kawan dengan lelaki ni yang penting limit kena pandai jaga. Don't make it trouble or you urself will suffer.

Hmm next my roommate, thanks for giving me the RIHAL as my gift on my birthday. Really miss the Pantai Klebang. Minum coconut shake. Dapat ke sebilik lagi kita sem depan? okay, doa lah banyak-banyak.

Sem 2 ni banyak sangat kisah orang sakit dari kelas aku sendiri (BM1122C). Lepas sorang, sorang. Yang sorang excident motor, masuk besi (Si Te), excident bersama Si Te, tangan jahit, pastu keracunan. Maaaacam-macam. Memang my class's advisor, Madm Hairin kerja keluar masuk hospital uruskan kitorang. Hailaaa, betul la tarik perhatian. Tapi Alhamdulillah, antara 3 kelas, kelas kitorang yang agak disayangi lecturer. Wahhhh, daebak! :D

Okeh, the study week. dey, it is really a killer week actually. Mana tak nye, bangun pagi, breakfast plus lunch (2 in 1) kat shabby, bagi jimat masa, then turun wing muslimat kat masjid, study group. Balik bilik lepas asar, around 6 pm, balik bilik, malam lepas isyak dinner kat dimensi, then study sampai kena halau dengan PB, ada satu masa tu sampai 2 lebih (killer subject), tu pun kat masjid, kalau kat library alamat kena saman lah tak balik-balik. Tak paham bahasa nau. HAHA aku ni study kat bilik memang tak boleh. Kompem tak study.Ada skali tu, paper marketing, theory punya pasal, aku ngan wana bertapa kat hujung level, sumpah time tu study betul-betul nak nangis, bukan tak sempat baca, tapi badan rasa nak patah. Senget sikit dah boleh terbelah 10! oh study non-stop on that day. Marketing punya pasal. Tak taulah macamana si Prof Madya boleh telan subjek tu, walhal aku rasa macam tak mampu nak ingat segala fakta tu. ouh! Tapi Alhamdulillah, berkat kegigihan, aku dapat merasa lagi manisnya madu dia.


part of my study-mate
wana, shazmi, adib, topek, Te, waris, Pes
at Dinner Gala Apresiasi D'Bankers
Avillion Hotel


Majlis Anugerah Dekan
Dewan Taming Sari
UiTM Alor Gajah, Melaka


Birthday Greetings
Made by WANA
thanks dear :D

first overnight
HBM-Masjid-McD Cheng





suka bebel sana-sini supaya hepi !!!

No comments: