Tuesday, January 11, 2011

good job!!!

oke.aku mengaku tym menganggur free2 je kat uma neyh semakin ari semakin penat,boring and bohsan..
kurus tak..gemok ada..haha..ye la,kat umah la ada banyak makanan..kat skola mne bole makan sesuka aty..en en??oke,juz a simple sharing..mcm mne kisah aku jd bibik yang ala-ala keje sebulan terus kne buang keje..haha
so,,nak carik bibik,carik bibik indon!Dorang kuat+mantap ngan jamu2 dorang uh..aku tengok jamu-mamu neyh pn x bole apa lagi take a bit??ouwhh,,baek aku hadap ubat batuk yang mampu membunuh tue..kiu kiu..
oke.oke.,,,camane rasanya take over umah sorang2,,,best ke best sangat or hampeh..

Day 1
  • Pagi tu bubbye mak pg skola..sedeyh!! Rasa macam nak kejar kete nak suh bawak aku gi skola skali.. 
  • Aku masak ape eh aritu..aku x engat..yang pasti biasa and simple..aku ni klu masak bia cepat siap,, so taste dia oke ke key`o ke aku tatau..klu abah komen,,haaah..kantoi la tu..terukteruk..

Day 2 
  • Pagi ni ok sket..da xde niat adegan kejar mengejar lagi..huhu     
  • Memikir aku masak ape..aiseyh,,lupe sgt2..x makan semut,cuma neuron yg x bpe nk oke..

Day 3
  • Cam bese anta mak ke depan..
  • Pastu pagi2 trus on pc,,boring tahap giga..pagi2 dah boring... 
  • aku masak aper..yeuw..x engat deyh.. 
  • Tapi masak da oke..abah makan tutup mulut..aku selamat!!ngaa..!! tengok tangan la..hehe

Day 4 
  • Arini dah laen sket..sket je!!Aku buat air ntok brekfast..la la la..dengan senang hatinya.  
  • Aku masak cam bese..ada la jugak komen2 tu..tp x memberi kesan kat aku..coz benda dh masak,, da x bole nk buat aper..haha..  
  • Dan,,novel sampai!!!haha dan dan tengah vacum,dpt ganjaran!!!

Day 5
  • Oke..tugas slaloo buat..x tinggal,,tp kadang2 last minit sebelum mak smpai uma aku kelam kabut buat itu and ini..haha,,tp dapat escape pe..huu~ 
  • Masak pon macam bese..pastu berdate-ing ngan novel aku..waah,,best cter dy!!hee~

Day 6
  • Oke.sayur siap!Lauk bole tahan!ngaa...!!!putus fius betol...
  •  Rutin harian sebagai bibik x tinggal haa~cayalah!!

Day 7
  • Masak sambal telur and sayur 1 kuali..cukup untok 5x2 orang makan!!!hahahah!!
  • Oke..dengar..abah ada kate pape x..macam senyap je..oke la tu..aku dah bedal dulu..bg aku oke je..nak rasa??x per la..malu seyh!!huu~
  • Waa malam ni HIB last...rindu citer tu pastinya-sangat2!!Tapi taper..aku dah download full story diya..

Oke..dan hari seterusnya aku akan buat dengan baik..tapi mcm pelik je en,,aku asyik citer pasal masak..onestly,,dari ati yang sangat tulus,aku mengaku,,aku memang x rajin masak sepanjang mak aku kat uma..setakat tolong potong itu-ini bole la..tapi masak?Aku lari duluu!!haha..sian mak masak sorang2..skrg mak keje,orang laen tader,,baru ko rase..hah!Hambik ekau..la la la..oke,sape ta paham angkat tangan!!!key,,bagus..saya pegi dulu..sekian,,wassalam~


Masak cincai.com




f.u.l.l.s.t.o.p 
d.o.t

suka bebel sana-sini supaya hepi !!!

No comments: